My Blog List

Wednesday, November 10, 2010

Hari-hari yang sibuk

assalamualaikum semua...

Berkesempatan untuk menulis lagi malam ani. sebenarnya waktu ani aku sedang sibuk memikir apa yang ku buat untuk assignmentku yang datelinenya tinggal 3-4 hari saja lagi( untuk keraja yang kana suruh buat ).buntu ku banarnya, tapi apa bulih buat, kan reject nda dapat .

minggu ani banyak meeting yang tepaksa di attend. Dari hal jabatan, masjid, personal(anniversaryku nda lagi batah, jemputan haji sana-sini) memerlukan perhatian, sampai aku bepikir, yang mana lebih dulu patut ku utamakan?..tapi, berbekalkan perancangan yang rapi, semangat untuk menimba pengalaman baru, aku inda jadi kan mengeluh, walaupun pada dasarnya "dapat" sudah ku mengeluh.

Pengalaman!!yes..ani yang ku mau sebenarnya. Pengalaman yang berharga terutamanya dalam menjadikan diriku seorang yang lebih baik dari sebelumnya, sebab aku pecaya nda semua orang merasai apa yang ku rasa masa ani ( kesibukan yang pelbagai ).Lagi pun pengalaman nda bejual dikadai, payah kan didapat (nda kira samada pemngalaman manis atau pahit).Ani baru untuk taun ani. Untuk taun dapan?nda pasti samada tekabir atau nda...hhhmmmm..sedangkan masa ani saja, hari-hari ku padat dengan kerja yang "round robin" (tepaksa kesana kemari), macamana tah gayanya taun dapan ni.

Tahun dapan?2011?nah!tinggal sebulan labih saja lagi. Nda terasa masa cepat berjalan, macam baru saja menyambut 2010, tau-tau ani kan masuk tia 2011.Ertinya umur pun semakin bertambah.Umur?boh!taun dapat 31 tah umur ku ni..masih lagi ada impian yang belum terlaksana.Mudahan taun dapan ani akan mejanjikan sesuatu untukku.

Nda kira lah, taun ani kah, taun dapan kah..untuk menjadi orang yang berguna, nda payah menunggu taun dapan .Apa yang mesti ku ingat dalam diri ialah perancangan mesti rapi, tanpa ada perancangan yang rapi, handal macamana pun seseorang atu, ia nda kan dapat mencapai kejayaan, dan kalau pun ia berjaya, mungkin atas usaha dan kerja orang lain.

1 comment:

ummusya said...

sabar.... bawa beria......