My Blog List

Wednesday, June 18, 2014

POLOTIK..OH POLITIK

Bismillah..mungkin tajuknya ganjil bunyinya. ialah, mana mungkin negara ani ada politik macam negara-negara lain. Tapi ramai urang inda sadar, dalam kementerian, jabatan atau pejabat, memang ada permainan politik. Siapa pandai kempenkan dirinya akan dapat tempat dihati ketua, siapa yang kuat melawan(macam parti pembangkang), paham-paham saja, pasti banyak kekurangan dan terasa seperti inda kana peduli.

Akhir-akhir ani macam-macam benda yang inda betul sering berlaku disepan mata. Belum habis tempoh kursus sudah ada tempat yang menanti, kenapa?hanya kerana pandai berpolitik. Buat proposal siit-sikit atau lebih kurang, dapat jawatan bagus!tapi inda kisah lah, rezeki masing-masing.

Masuk hari ani tinggal 9-10 hari saja lagi memasuki Ramadhan. Mudahan ramadhan tahun ani lebih baik dari ramadhan ku ditahun lalu. ini Azam!!!

so seperti biasa, menjelang Ramadhan, tauliah amil akan dibagi khusus kepada amil-amil dimasjid. Kalau tahun-tahun sudah namaku memang tersenarai, sebab aku imam. Tapi tahun ani nama sudah kana keluarkan sebab aku inda lagi bertugas dimasjid macam dulu. Inda kisah lah..yang penting ada amil dimasjid.

Tapi apa yang mendukacitakan, urang yang mengganti tempat ku ialah urang yang lebih kurang kerajanya dengan ku (opis hours jua)!!jadinya, atas alasan apa aku kana keluarkan?kerana aku bekerja dipejabat sudah?macam mana dengan yang sorang ani?ia dimana bekeraja?pejabat jua...

Macamana boleh jadi cani?sebab faktor "dangsanak boss"?sebab "peradian"?...

Aku memang inda suka melawan, dan kalau bulih inda mau melawan. Tapi aku inda pandai menahan diri kalau ada kemungkaran atau benda inda lurus belaku dapan mata!!

Anitah penyakit yang membunuh secara senyap ni. Membunuh karier, potensi,  karya dan macam-macam-macam lagi. Banar nya Nabi, kalau sesuatu pekerjaan dibagi kepada bukan ahlinya, maka tunggulah saat kehancuran....

Apa pun tak boleh!!!!!

No comments: