My Blog List

Wednesday, May 26, 2010

Antara abu garcia dan daiwa .

abu garcia ambasador revo toro..tinggal kenangan
abu garcia dan daiwa!dua jenama pancing yang sangat popular masa ani .bukan masa ani saja ,dari dulu udah jenama ani menjadi rebutan dan idaman setiap pengguna dan pemancing .


daiwa!welcome to my life

al-kisahnya , aku sebelum ani sudah tedapat abu garcia ambasedur revo (aku bali harga borong $100),bagus spool atu ,ia jenis mendatar(multi spinning),dapat masuk tali sulam banyak ,anda setakat ani sudah 2 ekong lauk yang ku naikkan memakai spool atu .

kan halnya ada orang kan mengofer aku spool abu atu dengan harga $200 (masa hari minggu lapas) ,ku gitau ia nda ku mau .sekalinya hari ani aku kana runding tukar lapas dengan spool jenama daiwa(sama jua multi) tapi damit sikit , sesuai untuk casting.. urang ani baru membali 2 bijji spool casting abu sama daiwa tapi penggulungnya sebalah kanan ,iatah membarinya memajal kan tukar ngan spoolku(penggulung kiri) .akhirnya runding punya runding kalah ku jua (dengan berat hati ku lapas tah jua abu ku)

walaupun ani 1st time aku memakai brand daiwa ,tapi usulnya sudah ada terasa keserasian antara aku dan dia:)






No comments: