My Blog List

Monday, May 24, 2010

Dah lama tak menulis

Batah sudah aku nda membuka blogku ani,dulu masa mula-mula mbuat blog ani aku imagine aku tebuat(teisi) blog ani,rupanya bukan mudah untuk jadi blogger,kalau nada bahan kan dibuat,ditambah lagi dengan nda pandai menulis,kosong tia blog,iatah meliat blog pun boring..

Hari ani hari tenaga,subsidi minyak kana tarik,tapi baik jua untuk hari ani saja,iatah kitani patut syukuri ni,nasib brunei kana bagi minyak oleh allah..karan pun tepaksa dijimat.

Lately ani macam-macam keraja kan dibuat,dengan tugas asasi,tugas tambahan menyebabkan tugas asasi terganggu(terutama kuliah maghribku)
tapi syukur family masih jua ku tekelinga,masih ada week end untuk makan dikadai dengan bini,masih ada masa untukku mengail(walaupun dikolam saja)..

Becerita pasal kail,masa ani aku meng"up-date" diriku sudah pasal time ani aku sudah pandai casting(sesuatu yang ku boring masa ku mula-mula mengail dulu),bukan atu saja,aku sekarang ani sudah memakai spool multi(spool diatas),suatu perubahan yang kurasa cukup ketara(walaupun masa mula-mula memakai spool atu balik-balik menukar talinya sebab kusut(bebelsnja olehnya)tapi,sebab minat,payah saja,kajam mata saja.

Team bula opis pun masa ani lancar saja,walaupun dua-tiga bulan ani kalah saja,yang penting staff semua dapat bekumpul becali-cali(ilang jua stress keraja),ganya yang ku inda tekelinga team ku yang sebuting(c12),berapa bulan sudah nda bejumpa,nsnti-nantitah jumpa durang kan main bula.

Pasal facebook,ani pun masalah ni,buringku sudah kan befacebook ani,pasal fb anitah blog ani stranded jua,iatah aku plan kan ku tutup saja fb ku ani kali..(pikir dulu lah)

Apa lagi..aaahhh..cerita pasal berat badanku pulang,alhamdulillah,time ani aku masih mampu untuk maintain baratku(74-75 kg),ku susun jadual belari(week-end off)supaya nda telajak naik,ngalih kan menurunkan ani,hanya tuhan yang tau..yang penting fitness ku terjaga(time ani bulih sudah ku makan macam-macam,inda lagi bepantang macsm mula-mula diet dulu..

Sudah tah dulu eh,iatah akibatnya ni kalau batah inda membuat blog ani..nantitah lagi.

No comments: